Lokomotywa spalinowa  ST44

Galeria fotograficzna ST44

 

Opis lokomotywy spalinowe ST-44

      ST44 – lokomotywa spalinowa produkcji radzieckiej przeznaczona do przewozów towarowych. Produkowana w Łuhańsku (Ukraina) w latach 1965 - 1988. 
      Lokomotywa charakteryzuje się dużą mocą ( dwusuwowy, dwunastocylindrowy silnik wysokoprężny typu 14D40 o mocy 2000 KM ) oraz niezawodnym przeniesieniem napędu za pomocą przekładni elektrycznej. Konstrukcja silnika wymusza spore zużycie paliwa i smarów. 
     Sterowanie lokomotywy odbywa się w układzie elektropneumatycznym, umożliwiającym sterowanie dwoma lokomotywami z dowolnej kabiny maszynisty ( sterowanie ukrotnione  ).
Pierwsze maszyny zdobyły rozgłos dzięki potężnemu klangowi wolnoobrotowego silnika.
     Od 2007 r. maszyny ST44 były modernizowane w zakładach PESA gdzie głównie zainstalowano czterosuwowy silnik typu 12CzN26/25 tego samego producenta o identycznych osiągach.

Podstawowe dane techniczne :

-         producent Łuhańsk ( Ukraina )

-         masa służbowa 116,5 T

-         długość ze zderzakami 17 550 mm

-         prędkość maksymalna 100 km/h

-         średnica kół 1050 mm

-         typ silnika i masa  14D40  12580 kg

-         obroty silnika nominalne 750 obr/min

-         rodzaj przekładni elektryczna prądu stałego

-         typ prądnicy głównej i moc GP-312 1270 kW

-         typ i moc silnika trakcyjnego ED-107  210 kW

-         moc znamionowa 1472 kW

 

Galeria fotograficzna ST44

 

Powrót.