Lokomotywa spalinowa SP32





Galeria fotograficzna SP32

 

Opis lokomotywy spalinowe SP32

    SP32 zostały skonstruowane na zamówienie PKP z przeznaczeniem do obsługi  ruchu pasażerskiego. Lokomotywy cechowały sie stosunkowo nowoczesną konstrukcją ( prądnica prądu przemiennego, hamulec elektrodynamiczny ) ale także dużą awaryjnością. Kontrakt opiewał na dostawę 200 szt. ograniczono do 150. W latach 2000-2003 przeprowadzono modernizację w Interlok Piła. SP32 otrzymało silniki MTU, zamontowano ergonomiczne pulpity, układy diagnostyki pokładowej i stacjonarnej, instalacje gaśniczą oraz reflektory halogenowe. Pojazdy maja nowe numery od 201 wzwyż.

 

Podstawowe dane techniczne :

-         producent FAUR Bukareszt

-         lata budowy 1985-1991

-         masa służbowa 75 T

-         długość ze zderzakami 16000 mm

-         typ silnika spalinowego M820SR  ( 12V396TC14 )

-         moc znamionowa 957 kW  ( 1015 KM )

-         zapas paliwa 3000 l

-         nacisk zestawu kołowego na tor 181 kN

     -         prędkość konstrukcyjna 100 km/h 

 

Galeria fotograficzna SP32

 

Powrót.