Lokomotywa spalinowa  Lxd2

Galeria fotograficzna Lxd2

 

Opis lokomotywy spalinowe Lxd2

      Lxd2 – wąskotorowa lokomotywa spalinowa produkowana przez zakłady FAUR ( 23 August ) w Bukareszcie w latach 1964-1987 oznaczenie fabryczne L45H. Zastosowany w lokomotywie Lxd2 silnik spalinowy typu MB 836 Bb jest 6-cylindrowym, 4 suwowym silnikiem spalinowym wysokoprężnym o rzędowym, pionowym układzie cylindrów. Silnik pracuje z doładowaniem i osiąga moc 450 KM  / 330,8 kW. Doładowanie powietrza do silnika uskutecznia się za pomocą turbosprężarki uruchamianej gazami spalinowymi, z którą połączona jest jednym wylotem dmuchawa; powietrze zasysane z zewnątrz jest sprężone i pod ciśnieniem wprowadzane do kolektora sącego silnika.
      Lokomotywy spalinowa Lxd2 pod koniec lat sześćdziesiątych powoli zaczęły zastępować, zwłaszcza przy pociągach towarowych, wysłużone parowozy. Od tych najpopularniejszych, serii Px 48, były ponad dwukrotnie silniejsze.
Lxd2 można spotkać na Pomorzu Zachodnim ze składem "Ciuchcia Retro Ekspres", pociąg o tej nazwie kursuje w okresie letnim od poniedziałku do piątku z Gryfic do Pogorzelic. 

 

Podstawowe dane techniczne :  

 

-         producent FAUR

-         typ silnika spalinowego Maybach MB836Bb, 6 cylindrowy

-         pojemność silnika 30 600 cm³

-         moc znamionowa 450 kM przy 1500 obr/min

-         zasięg 500 km

-         pojemność zbiornika paliwa 1500 l

-         rodzaj przekładni hydrauliczna typ TH 1

-         prędkość konstrukcyjna 30km/h

-         średnica kół 750 mm

-         długość ze zderzakami 10 618 mm

-         masa służbowa 32 T

-         liczba wózków 2

-         liczba osi 4

      

Galeria fotograficzna Lxd2

 

Powrót.