Lokomotywa elektryczna  ET41

Galeria fotograficzna ET41

 

Opis lokomotywy elektrycznej ET-41

     ET 41 – elektryczna dwuczłonowa lokomotywa elektryczna produkowana w latach 1977-1983 w zakładach H.Cegielski - Poznań S.A. (HCP).
     Lokomotywa stanowi połączenie serii EU07 w dwuczłonowy pojazd szynowy, w której wprowadzono zmiany : usunięcie dwóch kabiny maszynisty i zastąpienie ich balastem, wprowadzono samonośne pudło z ostojnicami, wzmocniono blachy pudła. Człony lokomotyw połączono sprzęgami śrubowymi, przewodami pneumatycznymi oraz przewodami sterowania wielokrotnego. Umożliwiono przejścia pomiędzy sekcjami "A" i "B" z zastosowaniem elastycznych osłon gumowych. 
   ET41 posiada charakterystykę uniwersalną. Może prowadzić ciężkie składy pociągów pasażerskich o masie 700 ton z prędkością 125 km/h lub pociągi towarowe o masie 4000 ton z prędkością 70 km/h. Wyprodukowano 200 szt.

 

  Podstawowe dane techniczne :  

-         producent HCP  ( 1977 – 1983 )

-         masa służbowa 167 T

-         długość ze zderzakami 31860 mm

-         średnica kół 1250 mm

-         typ silników trakcyjnych EE541B

-         liczba i moc silników 8 x 500 kW

-         moc ciągła 4000 kW 

-         prędkość konstrukcyjna 125 km/h

-         nacisk osi na szynę 20T

 

 Galeria fotograficzna ET41

 

Powrót.