Opis
lokomotywy elektrycznej EP-07
-
EP07 – lokomotywa
elektryczna przystosowana do prowadzenia ruchu pasażerskiego.
-
Seria EP07 jest niczym innym jak przebudowanym egzemplarzem
lokomotywy EU07 od roku 1995. Zamontowano nowe silniki trakcyjne o wyższej
klasie izolacji i dopuszczalnej temperaturze pracy typu LKb535 oraz
zmieniono przełożenie z 79 : 18 na 76 : 21. Zmiany te miały na celu
zmniejszenie awaryjności silników trakcyjnych
poprzez obniżenie prędkości obrotowej ( duża awaryjność
silników trakcyjnych, zwłaszcza podczas pracy przy dużych prędkościach
była ujemną cechą lokomotyw EU07 ). Prędkość maksymalna lokomotywy
pozostała bez zmian ponieważ sposób przeniesienia napędu na zestawy kołowe
( wał drążony i sprzęgło ) uniemożliwiało przekroczenie prędkości
maksymalnej 125km/h bez zmiany sposobu ułożyskowania i smarowania wału
drążonego.
-
EP07 jest najbardziej rozpowszechnioną lokomotywą w Polsce. Spotkać ją
można praktycznie wszędzie, gdzie dociera trakcja elektryczna.
Podstawowe
dane techniczne lokomotywy EP07 :
-
przebudowana z serii EU07 ( 1995 – 2003 )
-
prędkość maksymalna 125km/h
-
typ silników trakcyjnych ee541/lkb535
-
ilość i moc silników
4 x 500 kW
-
moc ciągła 2000 kW
-
pozycje nastawnika jazdy 43
-
masa służbowa 80/83 T
-
długość ze zderzakami 15915 mm
-
średnica kół 1250 mm
Galeria
fotograficzna EP07
Powrót.
|